Noul pasaj rutier si pietonal de la Piata Sudului - cum va arata

La inceputul lunii iulie are loc licitatia pentru constructia unui nou sistem de pasaje rutiere si pietonale la Piata Sudului, care va paraliza minim un an circulatia rutiera, desi Primaria Capitalei a anuntat ca se va lucra, de regula, noaptea. Iata cum va arata nou pasaj rutier si pietonal de la Piata Sudului, cand va fi gata:
(click pe poza pentru detalii; Planul Urbanistic Zonal dupa finalizarea proiectului)


Peoiectul se va derula cu bani europeni si va costa cca 20 de milioane de euro. Este primul proiect de infrastructura facut cu fonduri europene in Bucuresti.
Detaliile proiectului sunt urmatoarele (preluare de pe Ziua Cargo):
se vor realiza:
  • un pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti – strada Niţu Vasile, în lungime de 356 m, cu rampa spre Văcăreşti de 111 m şi rampa spre Niţu Vasile de 160 m, iar lungimea în subteran de 85 m şi înălţimea de 5 m.
  • localele adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile
  • pasaje pietonale în intersecţie pe direcţia străzii Niţu Vasile – Calea Văcăreşti pe de o parte şi alta a pasajului rutier, ce vor traversa intersecţia Piaţa Sudului
  • legătura pietonală prin pasajul subteran între staţia de metrou “Piaţa Sudului”
  • peroanele staţiei de tramvai aflate pe Şoseaua Olteniţei
  • un pasaj rutier subteran la capătul dinspre strada Niţu Vasile
  • amenajarea unui sens giratoriu cu 4 benzi de circulaţie în intersecţia Calea Văcăresti, Şos. Olteniţei şi strada Niţu Vasile
  • modernizarea carosabilului şi trotuarelor din intersecţie
  • refacerea liniilor de tramvai şi troleibuz, a zonelor pietonale şi a spaţiilor verzi.
Lucrările nu vor cuprinde montajul lifturilor pentru a se ajunge în pasaj.
  • Pasajul subteran de la Piaţa Sudului va închide principalul inel de circulaţie al Bucureştilor, iar în zonă timpul de aşteptare în trafic se va reduce cu 74,2%.
  • Totodată, cel puţin 50% dintre trecătorii din zonă vor traversa intersecţia prin subteran, astfel că vor fi desfiinţate unele treceri de pietoni, contribuind la fluidizarea traficului.
Reţelele utilitare vor fi dezafectate şi relocate înaintea începerii lucrărilor de construire.
Pe parcursul execuţiei lucrărilor, traficul va fi oprit numai pe timpul nopţii şi pe perioade foarte scurte, asigurându-se cel puţin o bandă pe sens pe direcţiile principale.

 Toate acestea vor costa între 18 şi 20 de milioane de euro (între 83.053.056,21 de lei şi 89.796.413,22 lei), fără TVA, din fonduri europene şi bugetul municipalităţii.

Comentarii

  1. Ala nu e pasaj, e o groapa. Pasaj este cel de la Unirii. Pentru 360 m sa stea 18 luni mi se pare penibil si tipic romanesc. Un astfel de pasaj cu utilajele corespunzatoare ar trebui facut in maxim 2 3 luni, dar poate cerem prea mult, cand oamenii sunt platiti cu ziua si ar fi bine ca banii sa ajunga in buzunarele unora. Dar sunt sigur ca peste 4 ani o sa ii vedem utilitatea.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu